tisdag 11 december 2012

Varje veckas börda - att städa.

Efter att jag har skurat vårt hem från topp till tå känns det mer än naturligt att dela med mig av något som ger mig motivation i just detta, att städa.

Den som har läst en feng shui bok någongång vet troligen att ens hem kan delas in i olika livsaspekter. Med detta menas att ens hem avspeglar ens liv. Om någon del av ens liv är rörigt, kan detta avspeglas i hemmet.

För att rensa tankarna samtidigt som man städar kan man koncentrera sig på området som rummet står för i ens liv istället för rummet man befinner sig i.

För mig innebär det att jag börjar ett nytt kapitel i mitt liv varje gång hemmet får sig en städomgång. Jag rensar mina tankar och gör mig av med sådana tankar som tar energi av mig. Detta resulterar ofta i en väldigt nöjd Nina i slutet av dagen och ett fint hem. Today is that day!


Fundera en sekund på ditt eget hem, finns det något rum som du undviker att ta tag i eftersom du vet att där väntar ett litet kaos? Blir du nyfiken om detta stämmer överens med ditt liv just nu? Jag blir!

Det finns olika tekniker att använda sig av för att hitta de olika områden och man utgår alltid från planlösningen. Fråga om ni blev nyfikna och vill veta mera!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar